Polecamy
nauki ścisłe | 2016-02-24
Druga polska edycja fenomenalnego podręcznika biologii opracowanego przez zespół słynnych biologów amerykańskich.
człowiek | 2016-01-18
Przedstawiamy Państwu informator o Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Matematyczno - Przyrodniczych (MISMaP).
nauki ścisłe | 2015-11-26
Ciccarelli i White, znakomici dydaktycy i profesorowie psychologii, napisali najnowocześniejszy i najbardziej wszechstronny podręcznik wprowadzający do tej dyscypliny na świecie! To od paru lat najpopularniejszy podręcznik psychologii w Stanach Zjednoczonych.
Aktualności
wszechświat | 2016-02-24
Wszystko zaczęło się 25 lat temu, gdy w stronę Jowisza poleciała słynna sonda Galileo, która pierwsza w historii zbliżyła się do planetoidy. Potem kolejne sondy badały niezwykły świat planetoid i planetek, a na niektórych nawet lądowały.
nauki ścisłe | 2016-01-27
Nie będzie zbytniej przesady w stwierdzeniu, że poszukiwanie alternatywnych dla paliw kopalnych źródeł energii jest bardzo ważnym wyzwaniem cywilizacyjnym.
człowiek | 2016-01-26
Eksperci Instytutu Żywności i Żywienia (IŻŻ) opublikowali nową Piramidę Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej, która znacząco się różni od tej z 2009 r. Zmiany te są wyrazem postępu w naukach medycznych, uwzględniają wyniki najnowszych badań naukowych, a także rekomendacje uznanych światowych ośrodków eksperckich.
nauki ścisłe | 2016-01-22
Uwaga! Z ogromną przyjemnością informujemy, że miesięcznik "Wiedza i Życie" objął patronatem medialnym 6. edycję Akademii Wynalazców im. Roberta Bosha.

Zapraszamy do zapoznania się z informacją prasową.
człowiek | 2016-01-22
Są po to, by nam się wygodniej jadło, a jest ich dziś tyle, że osoby nieobeznane z savoir-vivre’em mogą pogubić się przy eleganckim nakryciu. Ale srebrne sztućce składające się z różnych rozmiarów łyżek, noży i widelców to dość nowy wymóg salonowej etykiety.
technika | 2016-01-22
Sto lat po „szalonych” eksperymentach Nikoli Tesli bezprzewodowe przesyłanie energii elektrycznej zaczyna robić światową karierę.
02/2017
01/2017
Marzec
W 1995 r. ze stacji Mir powrócił na Ziemię rosyjski kosmonauta Walerij Poljakow, ustanawiając rekord najdłuższego, nieprzerwanego pobytu w kosmosie (437,7 dnia)
Chwila bez biologii… nie istnieje. W nas i wokół nas kipi życie. Dlaczego by wobec tego nie poznać go bliżej, najlepiej we własnym laboratorium? By nie sięgać daleko, można zacząć od siebie.