Polecamy
ziemia | 2018-02-21

Rozmnażanie może być niebezpieczne, a nawet prowadzić do śmierci któregoś z rodziców. Niekiedy, by zostawić po sobie potomstwo, zwierzęta muszą użyć fortelu albo zainwestować w porządne narządy rozrodcze.

ziemia | 2017-12-19
W ciągu sześciu dekad Morze Kaspijskie, niezwykły pod wieloma względami akwen słynący z bogactwa przyrody, może skurczyć się nawet o jedną trzecią i zmienić w gigantyczny zbiornik toksyn.
człowiek | 2017-11-22
Przybywając do Polski, musiały pokonać nie tylko barierę językową, lecz także obyczajową, a nawet religijną. Praktycznie uzależnione były od nowego otoczenia, najczęściej niechętnego obcej. Niektóre wywoływały wręcz istną furię wśród dostojników królewskich świeckich i kościelnych. Głównie dlatego, że przewyższały ich wykształceniem.
Aktualności
wszechświat | 2016-03-21
Z prof. Tomaszem Bulikiem z Obserwatorium Astronomicznego Wydziału Fizyki UW, członkiem zespołu LIGO/VIRGO, o odkryciu fal grawitacyjnych rozmawia Przemek Berg
nauki ścisłe | 2016-03-07
W lutym i marcu uczniowie warszawskich i wrocławskich gimnazjów biorą udział w warsztatach kreatywnych organizowanych w ramach Akademii Wynalazców im. R. Boscha.
człowiek | 2016-03-02
ARTYKUŁ PROMOCYJNY
Infekcje ucha, nosa i gardła (ENT – ang. Ear, Nose, Throat Infections) to bardzo częsty problem zdrowotny u dzieci, jak również u dorosłych.
ziemia | 2016-02-24
W dawnych czasach, kiedy statki w niewyjaśniony sposób znikały bez śladu, winą często obarczano wielkie monstra z dna oceanu. Obecnie w internecie można znaleźć masę zdjęć wyrzuconych na plażę morskich istot o przedziwnym kształcie w stanie na tyle posuniętego rozkładu, że właściwie ich identyfikacja jest  niemożliwa. Czym one są?
człowiek | 2016-02-24
Wywiad z dr n. med. Ewą Kempisty-Jeznach, lekarzem medycyny męskiej
wszechświat | 2016-02-24
Wszystko zaczęło się 25 lat temu, gdy w stronę Jowisza poleciała słynna sonda Galileo, która pierwsza w historii zbliżyła się do planetoidy. Potem kolejne sondy badały niezwykły świat planetoid i planetek, a na niektórych nawet lądowały.
03/2018
02/2018
Luty
W 1893 r. Rudolf Diesel opatentował silnik wysokoprężny
Grafika komputerowa zazwyczaj kojarzy się z wyretuszowanymi zdjęciami modeli i modelek. W rzeczywistości daje nam o wiele większe możliwości.
Piksele, wektory i inne stwory to wprowadzenie do grafiki komputerowej dla dzieci i nie tylko.