Polecamy
ziemia | 2017-04-27
Dekadę temu, gdy ropa była droga, rozpędu nabrała idea produkowania paliwa z glonów. Opowiadano, że niebawem zastąpią ropę naftową. Skończyło się na opowieściach. Przegraliśmy bitwę, ale nie wojnę – odpowiadają jednak naukowcy.
nauki ścisłe | 2016-02-24
Druga polska edycja fenomenalnego podręcznika biologii opracowanego przez zespół słynnych biologów amerykańskich.
człowiek | 2016-01-18
Przedstawiamy Państwu informator o Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Matematyczno - Przyrodniczych (MISMaP).
Aktualności
wszechświat | 2016-01-22
Pierwiastki chemiczne są podstawowymi cegiełkami tworzącymi materię. Natura ma dziś około stu takich klocków, co pozwala na istnienie wszystkiego, co możemy obserwować na Ziemi czy też w Kosmosie. Warto prześledzić historię powstawania kolejnych pierwiastków – od samego początku.
człowiek | 2016-01-20
Fundusze zebrane dzięki kampanii 1% PCK przekaże na pomoc najuboższym dzieciom, które przebywają pod jego opieką. Obecnie w Polsce jest blisko 1 000 000 dzieci, które potrzebują wsparcia.
technika | 2016-01-14
Rosnące koszty energii, pogłębiające się zmiany klimatu i wyczerpujące się zasoby paliw kopalnych to mocne podstawy do rozmów przedsiębiorców i specjalistów. Dobrym miejscem, w którym wymiana doświadczeń i wiedzy może się odbywać swobodnie są targi. W ciągu dwóch dni, od 30 do 31 marca, w Targach Kielce odbędą się XIX Międzynarodowych Targów Energetyki i Elektrotechniki ENEX oraz XIV Targi Odnawialnych Źródeł Energii ENEX Nowa Energia.
człowiek | 2015-12-22
Pozornie niewinne komentarze szefa mogą być dewastujące dla pracownika. Nie trzeba doświadczać wyzwisk, żeby bolało.
człowiek | 2015-12-22
Na naszych oczach dokonuje się rewolucja w wyobrażeniach na temat wczesnych dziejów Ziemi. Oceany, lądy, ochronna otoczka atmosfery oraz… życie – wszystko to mogło się pojawić krótko po powstaniu naszej planety.
nauki ścisłe | 2015-12-22
Rozwój techniki wojskowej doprowadził do tego, że coraz łatwiej zniszczyć czołg. Rozwiązaniem mogą być aktywne systemy obrony.
05/2017
04/2017
Kwiecień
W 1913 r. szwedzki emigrant Gideon Sundback otrzymał amerykański patent na zamek błyskawiczny.
Odkrycia Svante Pääbo zrewolucjonizowały antropologię i doprowadziły do naniesienia poprawek w naszym drzewie genealogicznym. Stały się fundamentem, na którym jeszcze przez długie lata budować będą inni badacze