Wiedza i Życie 03/2014
Innowacje
Wynalazki gwiazd; Marcin Matuzik
Historia
Robota dla gigantów; Bartosz Nowacki
Na całym świecie miliony kobiet poddają się katuszom, by sprostać wygórowanym – i często dziwacznym – wyobrażeniom piękna.
Wielka kometa lub asteroida może zniszczyć naszą cywilizację i wymazać z powierzchni Ziemi wyższe formy życia. Jednak katastrofalne szkody może wyrządzić także zderzenie ze znacznie mniejszym ciałem niebieskim.

Dzięki szybkiemu rozwojowi energetyki odnawialnej możemy się   uniezależnić od paliw kopalnych. Ale nie za darmo. Ceną będzie olbrzymi wzrost wydobycia innych bogactw naturalnych ukrytych w ziemskiej skorupie – rud metali.

Spór o „ideologię gender” nie jest królikiem z kapelusza podsuniętym zblazowanej publiczności. To część arcyważnej debaty o równości. Szkoda, że tak nieudolnie prowadzonej.

01/2017
12/2016
118 lat temu po raz pierwszy użyto promieniowania rentgenowskiego (promieni X) w celach klinicznych. W Dartmouth w stanie New Hampshire zastosowano je do zbadania i złożenia złamanej ręki.
Chwila bez biologii… nie istnieje. W nas i wokół nas kipi życie. Dlaczego by wobec tego nie poznać go bliżej, najlepiej we własnym laboratorium? By nie sięgać daleko, można zacząć od siebie.