Wiedza i Życie 05/2014

Nauki o morzu

Narowisty brzeg; Sławomir Swerpel
Medycyna

Śmietnik czy skarbiec?; Tadeusz Dobosz, Tomasz Jurek

Jedna z największych masakr cywili w historii, zapowiadająca okropieństwa II wojny światowej, wydarzyła się w Chinach –  pewnie dlatego w Europie rzadko się  o niej pamięta.

Z roku na rok w zastraszającym tempie rośnie liczba samochodów. Jeśli nie zaczniemy wdrażać odpowiedniej polityki transportowej, wkrótce wszyscy utkniemy w gigantycznym korku.

Kosmiczny teleskop Keplera zakończył swoją odyseję w październiku 2013  r., ponieważ niestety się zepsuł. Jednak jego misję, trwającą od marca 2009  r., powszechnie uznaje...

Naukowcy, a za nimi politycy i dziennikarze biją na alarm: w Europie, w tym w Polsce, rodzi się za mało dzieci! Za chwilę ubędzie nas parę milionów. Ponura wizja. Czy na pewno? Czy więcej zawsze oznacza lepiej, a mniej zapowiada katastrofę?

12/2017
11/2017
W 1910 r. na lotnisku we francuskim Issy-les-Moulineaux swój pierwszy i jedyny lot odbył pierwszy na świecie samolot z silnikiem odrzutowym Coandă 1910.
Mechanika kwantowa jest piękną, precyzyjną i logiczną konstrukcją matematyczną, doskonale opisująca Naturę. Z tym że właściwie nikt nie wie, jak należy ją rozumieć.