Wiedza i Życie 05/2014

Nauki o morzu

Narowisty brzeg; Sławomir Swerpel
Medycyna

Śmietnik czy skarbiec?; Tadeusz Dobosz, Tomasz Jurek

Jedna z największych masakr cywili w historii, zapowiadająca okropieństwa II wojny światowej, wydarzyła się w Chinach –  pewnie dlatego w Europie rzadko się  o niej pamięta.

Z roku na rok w zastraszającym tempie rośnie liczba samochodów. Jeśli nie zaczniemy wdrażać odpowiedniej polityki transportowej, wkrótce wszyscy utkniemy w gigantycznym korku.

Kosmiczny teleskop Keplera zakończył swoją odyseję w październiku 2013  r., ponieważ niestety się zepsuł. Jednak jego misję, trwającą od marca 2009  r., powszechnie uznaje...

Naukowcy, a za nimi politycy i dziennikarze biją na alarm: w Europie, w tym w Polsce, rodzi się za mało dzieci! Za chwilę ubędzie nas parę milionów. Ponura wizja. Czy na pewno? Czy więcej zawsze oznacza lepiej, a mniej zapowiada katastrofę?

09/2017
10/2017
Październik
W 2001 r. rozpoczęła się misja statku Sojuz TM-33 na Międzynarodową Stację Kosmiczną z turystą Markiem Shuttleworthem na pokładzie.
Zmyl trop to użyteczna, ale i pełna powabu oraz przekonująca, kieszonkowa esencja wszystkiego, co chcielibyście wiedzieć o obronie przed inwigilacją.