Wiedza i Życie 04/2008
Geografia
Sahara znów się zazieleni?; Andrzej Hołdys
Motoryzacja
Hybrydowa gorączka; Dariusz Dobosz
Satelity przynoszą dobre wieści z północnej Afryki. Zazieleniły się południowe krańce Sahary. Jest spora szansa, że największa pustynia świata znacznie się skurczy w tym stuleciu.
Wydaje się, że zagadka słonecznych obserwacji astronoma z Fromborka została rozwiązana. Co nie znaczy, że wiemy na ten temat wszystko.
Dobry słuch doceniamy dopiero, gdy zaczynamy go tracić. Na szczęście w sukurs głuchnącym społeczeństwom przychodzi elektronika. Być może już niedługo designerski aparat słuchowy będzie równie modny jak dziś markowe okulary.
Po niemal ćwierć wieku planowania i budowy rusza największa maszyna świata - akcelerator protonów LHC pod Genewą. Czy odkryje on przed nami tajemnice świata kwantów?
12/2017
11/2017
W 1612 r. niemiecki astronom Simon Marius sporządził pierwszy opis Galaktyki Andromedy (M31), bazujący na obserwacjach przez teleskop.
Odkrycia Svante Pääbo zrewolucjonizowały antropologię i doprowadziły do naniesienia poprawek w naszym drzewie genealogicznym. Stały się fundamentem, na którym jeszcze przez długie lata budować będą inni badacze