Ziemia (182)
Kamil Nadolski | 2017-06-20
Jeszcze do niedawna nikt nie zawracał sobie głowy erupcjami plazmy na Słońcu, bo pod względem cywilizacyjnym nie miały dla nas większego znaczenia. Teraz jednak wiele zależy od zasilanych prądem urządzeń, więc powinniśmy mieć się na baczności.
Justyna Jońca | 2017-05-22
Przyroda używa nanotechnologii od milionów lat, konstruując mechanizmy, które zapobiegają infekcjom, tworząc kolory czy pozwalając zwierzętom na wspinanie się po pionowych gładkich powierzchniach. Na szczęście wielu wynalazców nie waha się czerpać z niej inspiracji...
Andrzej Hołdys | 2017-05-11

Po zagładzie permskiej życie na Ziemi odzyskiwało dawną różnorodność przez ponad 100 mln lat – twierdzi znany paleontolog Michael Benton. Wskazuje też winowajcę największego kryzysu biologicznego w dziejach globu: dawne wulkany syberyjskie i… coś jeszcze.

Andrzej Hołdys | 2017-05-11
Wizjonerzy ze świata nauki i architektury łączą siły z wizjonerami ze świata sztuki. Wspólnie przedstawiają propozycje futurologicznych fabryk energii i czystej wody. Zresztą sami zobaczcie.
2017-04-27
Dekadę temu, gdy ropa była droga, rozpędu nabrała idea produkowania paliwa z glonów. Opowiadano, że niebawem zastąpią ropę naftową. Skończyło się na opowieściach. Przegraliśmy bitwę, ale nie wojnę – odpowiadają jednak naukowcy.
Paweł Ziemnicki | 2017-03-27
Jak daleko rozciągają się obszary zdominowane przez różnorakie oddziaływania fizyczne poszczególnych ciał niebieskich w naszym systemie planetarnym?

06/2018
05/2018
Maj
W 1995 r. Marek Kamiński i Wojciech Moskal jako pierwsi Polacy po 70-dniowej pieszej wędrówce dotarli do Bieguna Północnego.
Wydawałoby się, że coś takiego to niewytłumaczalna naukowo domena. A jednak może stać za nią naturalne zjawisko biologiczne.