Ziemia (164)
Marcin Ryszkiewicz | 2015-08-26

Czy nadreprezentacja wielkich owoców w pewnych częściach świata jest wspomnieniem po wymarłych dużych ssakach roślinożernych?

Mirosław Dworniczak | 2015-08-26

Zaraz, zaraz – czy chodzi o jakiś specjalny rodzaj wody? Przecież woda to woda, prosty związek dwóch atomów wodoru i jednego atomu tlenu, cóż w niej niezwykłego? A jednak – woda to naprawdę temat rzeka.

Paweł Jałoszyński | 2015-07-24
Pod ogrodowym kamieniem żyją potomkowie skorupiaków, które ewoluowały w morzach i oceanach. Magiczne sztuczki to dla nich codzienność. Czerpią wodę wprost z powietrza, oddychają nogami, a część zamieszkała w mrowiskach i zrezygnowała z kolorów.
Darek Karp | 2015-06-24

„Dzik jest dziki, dzik jest zły…”. Na hasło „dzik” niemal każdemu z nas nasuwa się ten cytat. Niestety, w ten właśnie sposób większość ludzi ocenia to zwierzę.

Piotr Ślipiński | 2015-05-25

Mrówki koczownicze to z całą pewnością najlepiej zorganizowany społeczny drapieżnik na naszej planecie.

Sławomir Mitrus | 2015-03-25

Wydaje nam się, że mrówki cały czas ciężko pracują. Jednak z pewnością nie dotyczy to wszystkich ich gatunków.

01/2017
12/2016
118 lat temu po raz pierwszy użyto promieniowania rentgenowskiego (promieni X) w celach klinicznych. W Dartmouth w stanie New Hampshire zastosowano je do zbadania i złożenia złamanej ręki.
Zmyl trop to użyteczna, ale i pełna powabu oraz przekonująca, kieszonkowa esencja wszystkiego, co chcielibyście wiedzieć o obronie przed inwigilacją.