Ziemia (174)
2016-07-26
Czasami znajdujemy takie młode, a gdy wydają się nam opuszczone przez swych opiekunów, zabieramy je z lasów czy łąk, nie zdając sobie sprawy, że przez nieznajomość zwierzęcych obyczajów wyrządzamy im krzywdę.
2016-05-25
Czy to możliwe, żeby w takim trudnym terenie, daleko od cywilizacji, w sąsiedztwie łosi, dzików i wilków żyła grupa wolnych koni?
2016-03-21
Sowy właściwie od zawsze wywołują w ludziach różne emocje. W jednej kulturze budzą lęk, w drugiej rodzą podziw i symbolizują mądrość. Co sprawia, że mamy do nich taki niejednoznaczny stosunek?
2016-02-24
W dawnych czasach, kiedy statki w niewyjaśniony sposób znikały bez śladu, winą często obarczano wielkie monstra z dna oceanu. Obecnie w internecie można znaleźć masę zdjęć wyrzuconych na plażę morskich istot o przedziwnym kształcie w stanie na tyle posuniętego rozkładu, że właściwie ich identyfikacja jest  niemożliwa. Czym one są?
Marcin Ryszkiewicz | 2015-08-26

Czy nadreprezentacja wielkich owoców w pewnych częściach świata jest wspomnieniem po wymarłych dużych ssakach roślinożernych?

Mirosław Dworniczak | 2015-08-26

Zaraz, zaraz – czy chodzi o jakiś specjalny rodzaj wody? Przecież woda to woda, prosty związek dwóch atomów wodoru i jednego atomu tlenu, cóż w niej niezwykłego? A jednak – woda to naprawdę temat rzeka.

09/2017
10/2017
Październik
W 1989 r. została wystrzelona amerykańska sonda kosmiczna Galileo, przeznaczona do badań Jowisza.
Odkrycia Svante Pääbo zrewolucjonizowały antropologię i doprowadziły do naniesienia poprawek w naszym drzewie genealogicznym. Stały się fundamentem, na którym jeszcze przez długie lata budować będą inni badacze