Technika (90)
adrianm | 2013-11-19

Notebooki pracujące na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) zostały zarażone przez wirusa komputerowego. To pierwszy w historii przypadek tego rodzaju infekcji w przestrzeni kosmicznej.

Wiesław B. Pietrzak | 2013-09-25

Dotychczas opisywaliśmy otoczenie, posługując się czterema pojęciami – długością, szerokością, wysokością i czasem. Ostatnio, dzięki technice, coraz częściej postrzegany przez nas świat jest wzbogacony o elementy cyfrowe.

2013-09-23
Koło Naukowe Awioniki MelAvio działające przy Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej skupia najzdolniejszych studentów chcących rozwijać swoją karierę w branży bezzałogowych pojazdów latających.
Andrzej Miszczak | 2013-07-24
Czy możemy sobie wyobrazić czasy, w których ekipy poszukujące ofiar kataklizmów nie składają się z ludzi? Mogą nadejść szybciej, niż się spodziewamy.
Przemek Berg | 2013-06-24
Fizykom udało się wprawić w stan splątania aż pięć fotonów jednocześnie. Tym samym skróciła się droga do kwantowych komputerów, a może nawet opanowania zjawiska kwantowej teleportacji.
2013-06-20
Trzeba tylko nanieść na wybrany przedmiot warstwę specjalnego płynu NeverWet. Hydrofobowa powłoka odpycha wodę i inne substancje, dzięki czemu może mieć wielorakie zastosowania.
02/2017
01/2017
Luty
W 2006 r. został wyniesiony na orbitę japoński teleskop promieniowania podczerwonego AKARI
Grafika komputerowa zazwyczaj kojarzy się z wyretuszowanymi zdjęciami modeli i modelek. W rzeczywistości daje nam o wiele większe możliwości.
Piksele, wektory i inne stwory to wprowadzenie do grafiki komputerowej dla dzieci i nie tylko.