Technika (92)
am | 2013-12-16
Ponad 40 lat po zakończeniu amerykańskiego programu Apollo i ponad trzy i pół dekady od lądowania ostatniej radzieckiej księżycowej sondy, na powierzchni Srebrnego Globu osiadł pierwszy chiński łazik o wdzięcznej nazwie "Jadeitowy Królik".
adrianm | 2013-11-20
21 listopada o 7.10.11 UTC z bazy wojskowej Jasny na południowym Uralu wystartuje pierwszy polski satelita naukowy BRITE-PL LEM. Celem satelity jest prowadzenie pomiarów fotometrycznych najjaśniejszych ...
adrianm | 2013-11-19

Notebooki pracujące na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) zostały zarażone przez wirusa komputerowego. To pierwszy w historii przypadek tego rodzaju infekcji w przestrzeni kosmicznej.

Wiesław B. Pietrzak | 2013-09-25

Dotychczas opisywaliśmy otoczenie, posługując się czterema pojęciami – długością, szerokością, wysokością i czasem. Ostatnio, dzięki technice, coraz częściej postrzegany przez nas świat jest wzbogacony o elementy cyfrowe.

2013-09-23
Koło Naukowe Awioniki MelAvio działające przy Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej skupia najzdolniejszych studentów chcących rozwijać swoją karierę w branży bezzałogowych pojazdów latających.
Andrzej Miszczak | 2013-07-24
Czy możemy sobie wyobrazić czasy, w których ekipy poszukujące ofiar kataklizmów nie składają się z ludzi? Mogą nadejść szybciej, niż się spodziewamy.
08/2017
07/2017
W 1868 r. francuski astronom Pierre Janssen, badając widmo korony słonecznej w trakcie zaćmienia, odkrył hel.
Chwila bez biologii… nie istnieje. W nas i wokół nas kipi życie. Dlaczego by wobec tego nie poznać go bliżej, najlepiej we własnym laboratorium? By nie sięgać daleko, można zacząć od siebie.