Książki (54)
Tim Spector | 2015-11-25
W ostatnich latach w genetyce nastąpiła prawdziwa rewolucja. Długo utrzymujące się dogmaty naukowe mówiły, że gdy już odziedziczymy geny, środowisko ich nie zmieni i pozostaniemy z nimi aż do śmierci.
John Gribbin | 2015-11-25
Komputery kwantowe to jeden z najbardziej gorących tematów w fizyce drugiego dziesięciolecia XXI wieku. Nie tylko dlatego, że cząstki znajdujące się – podobnie jak słynny kot Schrödingera – w superpozycji stanów stanowią źródło nieporównywalnie większej mocy obliczeniowej niż ta, którą dysponują klasyczne komputery.
Daniel Meyerson | 2015-02-20

W swojej porywającej książce Daniel Meyerson przedstawia nadzwyczajną historię splotu losów dwóch geniuszy i przełomu, który zmienił nasze spojrzenie na przeszłość

Grzegorz Osipowicz (red.) | 2015-02-20

Z przyjemnością informujemy o publikacji nowej, dwujęzycznej książki, dotyczącej późnego neolitu na ziemiach polskich. Poświęcona jest ona badaniom nad miejscem obrzędowym tzw. kultury amfor kulistych, które odkryto na stanowisku 14 w Kowalu na Kujawach.

Leonard Susskind, George Hrabovsky | 2015-01-14

W przeciwieństwie do książek popularnonaukowych, które dają czytelnikowi przedsmak fizyki, „Teoretyczne minimum" Leonarda Susskinda uczy umiejętności niezbędnych, by naprawdę zająć się fizyką.

ooś | 2014-12-11

Twoje dziecko bywa wybuchowe, agresywne i nieprzewidywalne? Bije, gryzie, buntuje się, a może zamyka się w sobie i nie chce rozmawiać?

08/2017
07/2017
W 1728 r. Vitus Bering odkrył Wyspy Diomedesa w Cieśninie Beringa.
Odkrycia Svante Pääbo zrewolucjonizowały antropologię i doprowadziły do naniesienia poprawek w naszym drzewie genealogicznym. Stały się fundamentem, na którym jeszcze przez długie lata budować będą inni badacze