Książki (54)
Brian Clegg | 2014-04-23
Przejrzyste kompendium, opisujące zmagania współczesnej fizyki z koncepcją podróży w czasie, począwszy od mechaniki kwantowej aż po kosmologię. Wszyscy podróżujemy w czasie.
Brian Cox, Jeff Forshaw | 2014-04-07
Teoria kwantowa jest zapewne najlepszym przykładem tego, jak to, co nieskończenie obce i graniczące z wiedzą tajemną może być również niezwykle przydatne.
Lawrence M. Krauss | 2014-03-27
Odważna i kontrowersyjna książka Lawrence’a M. Kraussa stanowi dla czytelników zainteresowanych fizyką i kosmologią takie samo wyzwanie, jakim dla zainteresowanych biologią były książki Richarda Dawkinsa.
John Gribbin | 2014-03-27
Erwin Schrödinger to jedna z najbardziej fascynujących postaci we współczesnej fizyce. Bardziej roztargniony od Einsteina i bardziej niekonwencjonalny od artystycznej bohemy, bezskutecznie próbował przywrócić zdrowy rozsądek klasycznej fizyki światu kwantowemu.
Jeff Blomquist, Dave Goldberg | 2014-03-27
Jakie okropności czekają cię po powrocie, jeśli polecisz w kosmos z prędkością bliską prędkości światła? Czy można wpływać na rzeczywistość, jedynie ją obserwując? Czy można zbudować wehikuł czasu?
Ian Stewart | 2014-03-14
W swojej najnowszej książce Ian Stewart opowiada, jak matematyka pomaga nam w odkrywaniu tajemnic życia. Dzięki matematyce uczonym udaje się wyjaśnić ukrytą złożoność roślin i zwierząt, rzucić nowe światło na zachowanie i wzajemne oddziaływanie organizmów.
08/2017
07/2017
W 1858 r. Królowa Wiktoria Hanowerska i prezydent USA James Buchanan, Jr. ukazali transatlantycki kablel telegraficzny, wymieniając telegramy z pozdrowieniami.
Zmyl trop to użyteczna, ale i pełna powabu oraz przekonująca, kieszonkowa esencja wszystkiego, co chcielibyście wiedzieć o obronie przed inwigilacją.