Książki (58)
Bryan Gaensler | 2013-05-06
W swojej książce cieszący się międzynarodową sławą australijski astronom Brian Gaensler opisuje, jak dalece Wszechświat wykracza pod każdym względem poza wszystko, co jesteśmy sobie w stanie wyobrazić.
Christopher T. Hill, Leon Lederman | 2013-04-10
Książka, dzięki której pozornie nieprzystępna fizyka kwantowa staje się atrakcyjna i pociągająca. Teoria kwantowa stanowi fundament współczesnej fizyki, jednak dla wielu z nas pozostaje nieprzeniknioną zagadką.
Jim Baggott | 2013-03-21
Teoria kwantowa całkowicie zmieniła tworzony przez naukę obraz świata. Jednak jej powstanie nie było wynikiem olśnienia. Przedstawiona przez Maxa Plancka w 1900 r. idea kwantów była zupełnie niezgodna z jego własnymi poglądami na ...
Marcus Chown, Govert Schilling | 2013-03-07
Dwóch znakomitych popularyzatorów nauki odpowiada na 140 najważniejszych pytań w fizyce i astronomii, streszczając istotę każdej kwestii w twittach o długości 140 znaków.
2013-02-26
W 1950 r. Frank Drake skierował radioteleskop ku gwiazdom w nadziei, że uda mu się odebrać sygnały pochodzące od obcych cywilizacji. W ten sposób zaczął się jeden z najśmielszych naukowych projektów w historii – SETI.
2013-02-21
Psy zazwyczaj nie interesują się fizyką. Istnieją jednak wyjątki. Do takich właśnie wyjątków należy Emmy – pies profesora Chada Orzela, który nie tylko próbuje zrozumieć prawa fizyki ale także zastanawia się nad możliwością ich praktycznego wykorzystania.
06/2018
05/2018
Czerwiec
W 1877 r. Alexander Graham Bell zainstalował pierwszy na świecie telefon.
Odkrycia Svante Pääbo zrewolucjonizowały antropologię i doprowadziły do naniesienia poprawek w naszym drzewie genealogicznym. Stały się fundamentem, na którym jeszcze przez długie lata budować będą inni badacze